Patiënten worden ingepland op volgorde van inschrijving en op urgentie. We hebben dus niet een standaard wachttijd. Uw wachttijd wordt bepaald door uw urgentie en of u al wordt behandeld ja of nee.

De telefoonlijn is dus op gezette tijden opengesteld voor nieuwe patiënten met een verwijzing van huisarts of specialist. U wordt ingeschreven middels een uitgebreide intake waarbij we allerlei relevante vragen stellen. Zo proberen we ook te kijken of we u wellicht direct kunnen helpen op een andere manier. Dat is heel tijdrovend voor ons, maar wel effectief.

We plannen dan niet meteen een afspraak plannen maar u krijgt van ons na uw registratie een eigen aanmeldingsaccount van het B12 Institute toegezonden waarbij u gegevens kunt aanvullen en uw verwijzing kunt uploaden.

Naar aanleiding van die gegevens, bekijken de artsen wanneer er sprake is van urgentie. 

Na verloop van tijd

 

Door de niet aflatende drukte op de telefoonlijn voor nieuwe patiënten, zijn wij niet in staat telefonisch de hele dag bereikbaar te zijn, analoog aan een kleine huisartsenpraktijk. De telefoon rinkelt aan een stuk door namelijk waardoor we niet aan ons werk voor onze eigen patienten toekomen. 

Wij hopen iedereen zo snel mogelijk te kunnen helpen!

Als u toch (ernstige) klachten ondervindt is het niet verstandig te wachten op een consult. Het beste kunt u dan contact opnemen met de patiëntenverenigingen waar we samen mee werken voor zinvol advies.

Zie onderstaande link:

Patiëntenorganisaties en websites. Info voor artsen en patiënten