Patiënten worden ingepland op volgorde van inschrijving en op urgentie. We hebben dus niet een standaard wachttijd. Uw wachttijd wordt bepaald door uw urgentie. De telefoonlijn is op gezette tijden opengesteld voor nieuwe patiënten mét een verwijzing van huisarts of specialist: https://b12-institute.nl/contact/

Tijdens het eerste telefonisch contact hebben wij een uitvoerig intakegesprek met u en ontstaat er een inschrijving. Tijdens deze intake is alle informatie belangrijk. Op deze manier proberen we ook te kijken of we u wellicht direct al enige hulp kunnen bieden.

We plannen dus niet meteen een afspraak in. U krijgt van ons binnen 5 werkdagen na inschrijving een e-mail waarin u wordt gevraagd uw gegevens aan te vullen en uw verwijzing en beschikbare labwaarden te uploaden. Deze komen dan direct in uw patiëntendossier. U kunt maximaal 2 MB per bestand uploaden. 

Naar aanleiding van het intakegesprek en uw aangevulde gegevens beoordelen onze medisch specialisten wanneer u wordt ingepland. U wordt ruim op tijd benaderd via de telefoon en in overleg met u wordt de eerste afspraak ingepland.

Het is van ons een bewuste keuze om niet alle uren van de dag telefonisch bereikbaar te zijn voor nieuwe patiënten. Er zou dan een ontzettend lange wachtlijst ontstaan en dat is iets wat wij onverantwoord vinden. Ook vinden wij een uitgebreide intake belangrijk. 

Wij hopen iedereen zo snel mogelijk te kunnen helpen!

Als u toch (ernstige) klachten ondervindt is het niet verstandig te wachten op een consult. Het beste kunt u dan contact opnemen met de patiëntenverenigingen waar we samen mee werken voor zinvol advies.

Zie onderstaande link:

Patiëntenorganisaties en websites. Info voor artsen en patiënten