Mede-organisatoren en wetenschappelijke partners: University of California, Technische Universiteit Delft, Tuft’s University. 

Uitgesteld:

“First International Conference on Vitamin B12 Deficiency in Clinical Practice”, POSTPONED

https://b12conference2022.nl  

Internationale B12 Conferentie uitgesteld naar volgend jaar. Op 19 mei wel geaccrediteerde nascholing op het LUMCG bedoeld voor alle artsen in NL.

De organisatie van de ‘Internationale B12 Conferentie in de klinische praktijk’ die gepland stond voor 19 en 20 mei 2022, heeft besloten om deze uit te stellen naar volgend jaar. 

Wederom gooit Covid-19 roet in het eten: Veel artsen, voor wie de conferentie in eerste instantie was bedoeld, lieten ons weten dat veel collega’s overbelast zijn, herstellende zijn of in quarantaine zitten vanwege COVID. Ook kunnen we nu niet garanderen dat alle sprekers aanwezig kunnen zijn. Door deze omstandigheden kunnen we een goede organisatie en uitvoering van de conferentie op dit moment niet waarborgen.

Omdat het broodnodig en belangrijk is om artsen te blijven informeren over vitamine B12 deficiëntie en de gevolgen daarvan, zijn we blij dat we op dezelfde datum (19 mei) wel een ge-accrediteerde nascholing in het LUMC kunnen geven, geïnitieerd door de KNMG (Artsenfederatie). 

https://b12-institute.nl/2022/03/18/19-mei-2022-b12-…enfederatie-knmg

———————————

DOEL CONFERENTIE

Het doel van de tweedaagse conferentie is om wetenschappers en artsen van over de hele wereld samen te brengen. Deskundigen op het gebied van vitamine B12 tekort en vitamine B12- en folaat-metabolisme ontmoeten de artsen en wetenschappers uit de doelgroep:

huisartsen, artsen en specialisten zoals kinderartsen, neurologen, internisten, gastro-enterologen, psychiaters, klinisch chemici, voedingsdeskundigen en biomedische wetenschappers.

Waarom is deze conferentie zo belangrijk voor zoveel verschillende zorgverleners?

B12 deficiëntie beïnvloedt veel systemen in het lichaam en wordt gemakkelijk over het hoofd gezien.

Tijdens de conferentie willen we

  • een brug slaan tussen de klinische chemie en de klinische praktijk
  • wetenschappelijk onderzoek en updates over de nieuwste ontwikkelingen met een hoge klinische relevantie uitwisselen
  • inventariseren wat wel en niet is onderzocht, en welk onderzoek nodig is om de klinische resultaten van de patiënten te verbeteren

MEDICAL EDUCATION CREDITS: 

Voor alle disciplines wordt het maximale aantal van 12 accreditatiepunten aangevraagd.