In samenwerking met Zilveren Kruis: communicatie verbeteringstraject ingezet vanwege naamsverwarring. UPDATE: sterke verbetering!

In samenwerking met het Zilveren Kruis, interne afdeling medisch specialistische zorg en klantencontact balie, is er een communicatie verbeteringstraject ingezet. Dit is vanwege de naamsverwarring en de daarmee gepaard gaande verwarring over de polis-afhankelijke vergoedingen voor ongecontracteerde zorg. Het wordt tijd om de onjuiste informatie uit de wereld te helpen zodat patiënten bij de klantencontact-centrum de juiste informatie krijgen. 

Deze info is het volgende: Alle zorgverzekeraars vergoeden polisafhankelijk de facturen van het B12 Institute, dus ook het Zilveren Kruis. Dat geldt ook voor de door de specialisten voorgeschreven medicijnen die geregistreerd staan bij ZiN.

Het blijkt dat er verschillende namen van instellingen in het ‘informatieboek’ onjuist zijn genoteerd, waardoor er verwisseling ontstaan is. Deze onjuiste info wordt nu opgeschoond.

Het B12 Institute werkt onafhankelijk van andere partijen en klinieken. We hopen dat deze onjuiste informatie snel wordt rechtgezet. Het Zilveren Kruis sprak de verwachting uit dat volgende week de juiste informatie voor iedere medewerker beschikbaar zal zijn.

UPDATE 26 maart 2019:

We vernemen inmiddels van verschillende kanten dat de juiste informatie op de juiste plek komt. Een maal werd abuis de factuur niet vergoed, dat is direct rechtgezet na interventie van afd. financiën van het B12i.

Ervaart u een afwijzing van uw factuur? Laat het ons direct weten! ALLE facturen worden namelijk polis-afhankelijk vergoed.

Er kan bijvoorbeeld een code verkeerd zijn ingevuld op uw factuur of een fout bij de debiteurenverwerking van uw zorgverzekeraar gemaakt zijn. Ook de ONVZ vergoed polisafhankelijk uw factuur als u op de goede wijze wordt verwezen.

X

Beleid B12 Institute naar aanleiding aangescherpte COVID-19 maatregelen

  1. Uw reis naar het B12 institute is noodzakelijke zorg, uw afspraak kan gewoon gecontinueerd worden.
  2. Zeg uw afspraak af, of laat omzetten naar telefonische / beeldbel intake -herhaalconsult als u klachten heeft!
  3. MONDKAPJES zijn bij ons verplicht. Doe deze al op voordat u het pand binnen gaat en de lift instapt.
  4. Houd alstublieft 1,5 afstand bij andere patiënten dan wel onze assistenten en de arts.
  5. Bij de arts kunt u het mondkapje veilig afzetten, tussen u en de arts zit 1,5 mtr ruimte en plexiglas te bescherming van de arts en uzelf.
  6. Als het noodzakelijk is dat u lichamelijk wordt onderzocht, zal de arts zich inpakken middels mondmasker en kap, handschoenen etc. Er wordt dan van u gevraagd tijdens het lichamelijke onderzoek veilig uw mondmasker op te zetten.
  7. Na elk consult worden de tafels in de dokterskamer schoongemaakt.

Dit beleid is al maanden bij ons van kracht en is wellicht strenger dan in andere ziekenhuizen, zeker wat betreft het gebruik van mondkapjes.

Hoewel geen heilige graal, het bewijs van de werking van mondkapjes is allang aangetoond. Wij vinden het onbegrijpelijk dat de mondkapjes-plicht, naast de 1,5 meter regel, niet méér wordt ingezet en gebruikt om de verspreiding van het virus te verminderen, zeker op plekken waar het druk is.

Ook is er al maanden duidelijk bewijs dat er besmettingen plaatsvinden VOORDAT de patient klachten heeft. Hierbij helpen mondkapjes naast de 1,5 meter maatregel.

Mondkapjes werken wel degelijk

Bewijs pre-symptomatische besmettingsoverdracht

Uitleg in Nederlands