In samenwerking met Zilveren Kruis: communicatie verbeteringstraject ingezet vanwege naamsverwarring. UPDATE: sterke verbetering!

In samenwerking met het Zilveren Kruis, interne afdeling medisch specialistische zorg en klantencontact balie, is er een communicatie verbeteringstraject ingezet. Dit is vanwege de naamsverwarring en de daarmee gepaard gaande verwarring over de polis-afhankelijke vergoedingen voor ongecontracteerde zorg. Het wordt tijd om de onjuiste informatie uit de wereld te helpen zodat patiënten bij de klantencontact-centrum de juiste informatie krijgen. 

Deze info is het volgende: Alle zorgverzekeraars vergoeden polisafhankelijk de facturen van het B12 Institute, dus ook het Zilveren Kruis. Dat geldt ook voor de door de specialisten voorgeschreven medicijnen die geregistreerd staan bij ZiN.

Het blijkt dat er verschillende namen van instellingen in het ‘informatieboek’ onjuist zijn genoteerd, waardoor er verwisseling ontstaan is. Deze onjuiste info wordt nu opgeschoond.

Het B12 Institute werkt onafhankelijk van andere partijen en klinieken. We hopen dat deze onjuiste informatie snel wordt rechtgezet. Het Zilveren Kruis sprak de verwachting uit dat volgende week de juiste informatie voor iedere medewerker beschikbaar zal zijn.

UPDATE 26 maart 2019:

We vernemen inmiddels van verschillende kanten dat de juiste informatie op de juiste plek komt. Een maal werd abuis de factuur niet vergoed, dat is direct rechtgezet na interventie van afd. financiën van het B12i.

Ervaart u een afwijzing van uw factuur? Laat het ons direct weten! ALLE facturen worden namelijk polis-afhankelijk vergoed.

Er kan bijvoorbeeld een code verkeerd zijn ingevuld op uw factuur of een fout bij de debiteurenverwerking van uw zorgverzekeraar gemaakt zijn. Ook de ONVZ vergoed polisafhankelijk uw factuur als u op de goede wijze wordt verwezen.